przez Ryszard Trawiński
Sacai na środku Shibui
SACAI. CHITOSE ABE. READY TO WEAR JESIEŃ 2021. TOKIO MAJ 2021. Chitose Abe wraz z zespołem SACAI umyślili sobie pokaz kolekcji na słynnym skrzyżowaniu w dzielnicy Shibuya w Tokio ale z wielu względów był to zamysł z gatunku - marzenie ściętej głowy. Zastosowali więc filmowy trik – wiecznie zatłoczone Shibuya Crossing odtworzono na planie studia filmowego (z komputerowo wygenerowanym tłem) i... posadzono tam (po zmroku) śmigłowiec Kawasaki (prawdziwy, nie wirtualny). Scenopis: modelki wychodzą ze śmigłowca, paradują wokół niego a potem obserwują z centrum tego fotogenicznego przejścia swój odlatujący powietrzny pojazd .
Po prostu dyrektor kreatywna SACAI po lockdownie poczuła, że potrzeba jej, marce i klientom odrobiny fantazji – tu i teraz:
- Chciałam pokazać piękno miasta, tworząc ten film i pokazując rzeczywistość, ale także jej mało realistyczny aspekt. Coś takiego nigdy nie mogłoby się wydarzyć – przyznała projektantka (oczywiście za pośrednictwem Zooma).
Wbrew pozorom, taka „filmowa” koncepcja pokazu nie odwróciła uwagi od proponowanych przez Abe ubrań, a wprost przeciwnie – „podparła” jej nową sylwetkę na jesień 2021: wydłużone proporcje, przylegające do bioder ołówkowe spódnice przechodzące w powiewające panele z jedwabiu i szyfonu, wąskie ramiona z wydłużonymi rękawami.
Projektantka ograniczyła (dotychczas szeroko proponowane) patchworkowe efekty na rzecz subtelnych kombinacji tonalnych i bloków odważnych kolorów – takich jak szkarłatny płaszcz plus spódnica otwierające pokaz. Odcienie fuksji, czerwieni i kobaltu wyróżniały się na tle inspirowanej odzieżą roboczą elementów w kolorze khaki, granatu i beżu.
Chitose Abe proponuje wydłużone, dopasowane do ciała stylizacje. W dalszym ciągu projektantka eksperymentuje z hybrydyzacjami, bawi się z różnymi rozmiarami wzorów i mieszaniem topów – męskich i żeńskich. Płynność długich spódnic osiągnęła za pomocą niedokończonych, niedoszytych z boku – spodni – pod wąskimi spódnicami.
Projektantka wyjaśniła, że ma ochotę na przebieranie się nie rezygnując z wygody – stąd obfitość dzianin. Chce zaproponować ludziom coś bardziej eleganckiego niż lockdownowe dresy.
Odzież wierzchnia była również szykowna i funkcjonalna - od puchowej kurtki połączonej z trenczem po bomberkę z owczej skóry z bardzo szeroką prążkowaną talią i futrzanymi rękawami. Abe nakłada mniejsze nakrycia wierzchnie na większe uzyskując efekt bufiastej linii ramion i za dużych rękawów.
Projektantka wraz z graficiarzem Erikiem Haze promuje także dwa optymistyczne hasła: „One Kind Word” i „Feel It”.
Na podstawie: sacai.com, vogue.com, wwd.com
Tematy: Film modowy, Kolekcje ubrań, Pokazy mody, Ready to Wear, Sesje modowe, Womenswear
Materiały powiązane
Nie ma dostępnych aktualności.
Podobne w serwisie

Nad Tweed śladami Chanel

Stella i Stella

Balenciaga. Klimatyczne ostrzeżenie

Kim Jones tłumaczy Lagerfelda pokoleniu Z

Rzemieślnicy Chanel w swoim domu

Pokazuj śmiało ciało
Jeszcze w dziale

Stella i Stella

Alexander McQueen w wielkim bąblu

Isabel Vollrath. Bez kompromisów

Florentina Leitner. Wakacje na Księżycu

Berliński „Reset” Kiliana Kernera

Niesamowite couture z Indii

Modne to co niesie nową wartość

Wschód Ziemi. Ekologia i technouture

Klub kobiet Antonia Grimaldiego

Z wirtualu do realu

Wybieg którego nie było
