przez Ryszard Trawiński

Fendi. Kim Jones tłumaczy Lagerfelda pokoleniu Z
FENDI. Ready To Wear Jesień 2022. Milan Fashion Week. Kim Jones, dyrektor kreatywny Fendi, ma przed sobą trudne zadanie biznesowe. Nie odtrącając klientek Fendi ze starszych pokoleń chce przyciągnąć do domu młode pokolenie. Kolekcja na jesień-zimę 2022 jest jego kolejnym posunięciem. Jones w niej łączy modę początku XXI wieku z elegancją będącą bazą DNA marki.

Modelowa „kobieta Fendi” łączy dzisiaj ową zachowawczą elegancję z elementami mody charakterystycznymi dla generacji Z. Kolekcja Kima Jonesa stara się podbić serca kobiet o różnych gustach i upodobaniach. Zwraca się także do klientek lubiących przekraczać granice. Symbolem tego podejścia jest otwierająca kolekcję stylizacja Belli Hadid. Przezroczystą sukienkę kryje zarzucone na ramiona sztuczne futerko, dopełniają ją okulary z kolorowymi oprawkami i długie kaszmirowe rękawiczki.
Zgodnie z opinią Kima Jonesa podstawowym atutem domu Fendi są Silvia Venturini Fendi i jej córka Delfina Delettrez. Jak przyznaje, jesienna kolekcja Fendi wzięła swój zamysł z bluzki z kolekcji Fendi z 1986 roku zaprojektowanej przez Karla Lagerfelda który był wtedy w „okresie Memphis”. Kim Jones oczywiście zmodyfikował ten projekt - zmienił kolor nadruku i stępił ostre proporcje cechujące lata 80. Odwołał się przy tym do jeszcze jednej zaprojektowanej przez Lagerfelda kolekcji Fendi – na sezon wiosna 2000.
Jones jest trochę podobny do Karla Lagerfelda – otwartością umysłu i zamiłowaniem do kolekcjonowania. Jego zadaniem w Fendi jest pozyskanie dla marki pokolenia Z z zachowaniem jej DNA i utrzymaniem dotychczasowej klienteli. Dokonuje więc translacji języka Karla Lagerfelda, który był dyrektorem artystycznym Fendi przez ponad pół wieku na współczesny język XXI stulecia.
Prezentacji wariacji na temat kolekcji Lagerfelda Kim Jones dokonał unikając wszelkich zabiegów z kategorii retro. Jest dobrym krawcem – jego tweedowe marynarki są smukłe, z miękko wyprofilowanymi taliami (podkreślona talia jest motywem w całej kolekcji) albo przeciwnie - przycięte wysoko ponad pasem, ze stójkami pod brodę. Czyli od nawiązujących do surduta po steampunkowe skafandry. Spodnie w z wysokim stanem mają nogawki opierające się o but, szorty mają asymetryczne półfartuszki lub gorsety.
W kolekcji dominują tkaniny transparentne które okrywają świetnie skrojone okrycia wierzchnie. Paleta kolorów jest oszczędna, co równoważą detale - podwójne falbanki, nierówne wykończenia i hafty. Dodatki w kolekcji są klasyczne ale z przykuwającymi uwagę akcentami– to złote okucia, futrzane wykończenia albo ogromny logotyp.
Na podstawie: fendi.com, vogue.com, voguescandinavia.com, designscene.net
Tematy: Kolekcje ubrań, Mediolański Tydzień Mody, Pokazy mody, Ready to Wear, Strategie mody, Trendy mody, Womenswear
Materiały powiązane

Kim Jones tłumaczy Lagerfelda pokoleniu Z

Fendi w stronę lat 70.

Między buduarem w boardroomem

Kolekcja retro ale futurystyczna

Fendi z Karlem Lagerfeldem i bez

Fendi. Pożegnanie mistrza

Nico Vascellari wprowadza Fendi w świat streetwearu
Podobne w serwisie

Nad Tweed śladami Chanel

Stella i Stella

Balenciaga. Klimatyczne ostrzeżenie

Rzemieślnicy Chanel w swoim domu

Pokazuj śmiało ciało

Balenciaga. Czerwony dywan i ścianka
Jeszcze w dziale

Nad Tweed śladami Chanel

Balenciaga. Klimatyczne ostrzeżenie

Kim Jones tłumaczy Lagerfelda pokoleniu Z

Rzemieślnicy Chanel w swoim domu

Pokazuj śmiało ciało

Balenciaga. Czerwony dywan i ścianka

Pamięci Albera Elbaza

Lanvin. Batman i Comic Strip

Louis Vuitton: pokaz (dla) wampirów?

Chanel na wysokim wybiegu

Chloé girl czyli luksusowe eko
