CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Pierwszy od czasu lockdownu pokaz kolekcji Chloé odbył się w Paryżu nad Sekwaną, wzdłuż Quai de la Tournelle. Rzuca w oczy ograniczenie prawie do połowy, bo do 31 liczby stylizacji. Fot. Chloé
Chloé girl czyli luksusowe eko
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Pierwszy od czasu lockdownu „żywy” pokaz kolekcji Chloé odbył się w Paryżu nad Sekwaną, wzdłuż Quai de la Tournelle w 5 dzielnicy. Oprócz tradycyjnego front row – mógł być obserwowany także z drugiego brzegu rzeki, ze stoisk bukinistów, a także z przepływających łodzi.
- Choć tandetnie to brzmi, ta kolekcja jest o miłości – mówi projektantka, Gabriela Hearst. Chodzi jej o miłość do rzemiosła, do przyjaźni, do bliźnich.
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. W kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę Fot. Chloé
Hearst współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i z nimi współtworzyła kolekcję. Co się rzuca w oczy – to ograniczenie prawie do połowy, bo do 31 liczby stylizacji, gdy inne domy „wystawiają” ich na wybiegi nawet ponad 70.
Kaftany, poncza, koronkowe sukienki i kilka par spodni - kolekcja w pełni wpisuje się w tradycję swobodnej tożsamości marki Chloé girl, przekazywaną „z pokolenia na pokolenie” przez kolejne projektantki, od Stelli McCartney i Phoebe Philo.
Hearst skrupulatnie i dość rygorystycznie wprowadza zmiany w łańcuchach dostaw. Stawia na identyfikowalność oraz odpowiedzialność środowiskową domu. Wszystkie stosowne informacje są podawane w komunikacie prasowym Chloé oraz na stronie internetowej.
Ograniczanie szkód w środowisku Gabriela Hearst zaczęła od zmiany zamawianych tkanin. W niniejszej kolekcji więcej mamy lnu a mniej bawełny. Len emituje znacznie mniej gazów cieplarnianych i wymaga mniej wody do uprawy niż bawełna. W kolekcji len udaje bawełnę w „psdeudoenimie”, z lnu wykonany jest także elegancki trencz z obszytym brzegiem.
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Fot. Chloé
Na nogach modelek oprócz ekologicznych tenisówek Nama mamy wielokolorowe japonki i sandałki na wysokiej wielowarstwowej podeszwie – owe warstwy to drugie życie klapek wyłowionych z wysp śmieci na oceanie. Produkuje je Ocean Sole, kenijska organizacja non-profit.
Najbardziej wyjątkowy poziom luksusu Chloé to grupa produktów pod marką Chloé Craft. To spiralne logo identyfikuje efekty pracy ręcznej, rzemieślniczej. Chloé Craft ma również na celu włączenie większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów o mniejszym wpływie na środowisko przy jednoczesnym zachowaniu poziomu jakości.
W kolekcji ręczna praca była widoczna w m.in. szydełkowanej w kwiatowy wzór sukience i misternie tkanych uprzężach wykonanych z pasków materiału z poprzednich sezonów – stworzonych przez Akanjo z Madagaskaru, członka Światowej Organizacji Sprawiedliwego Handlu. Masywne naszyjniki z muszelek i makramy, a także siatki, które są oznakowane imieniem osoby, która je wykonała, również noszą spiralny znak Chloé Craft.
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Hearst skrupulatnie i dość rygorystycznie wprowadza zmiany w łańcuchach dostaw. Stawia na identyfikowalność oraz odpowiedzialność środowiskową domu. Fot. Chloé
Sam pokaz był zorganizowany w stylu eko. Goście siedzieli na poduszkach wykonanych z resztek tkanin Chloé. Resztki z cateringu zostały przekazane organizacji pozarządowej z siedzibą w Paryżu. W przygotowaniu pokazu brała udział także Les Bâtisseuses — sieć, która szkoli uchodźczynie w zakresie budownictwa ekologicznego, aby pomóc im zintegrować się ze społeczeństwem.
Na podstawie: chloe.com, vogue.com, flaunt.com, graziamagazine.com
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Pierwszy od czasu lockdownu pokaz kolekcji Chloé odbył się w Paryżu nad Sekwaną, wzdłuż Quai de la Tournelle. Rzuca w oczy ograniczenie prawie do połowy, bo do 31 liczby stylizacji. Fot. Chloé
CHLOÉ. READY TO WEAR. JESIEŃ-ZIMA 2021/22. Gabriela Hearst sfilmowała modelki wychodzące z Brasserie Lipp, piwiarni przy Bulwarze Saint Germain w Paryżu i idące po bruku Saint-Germain-des-Prés. Fot. Chloé
CHANEL Ready to Wear Jesień - Zima 2022/23. Gabrielle Chanel podczas wędrówek nad rzeką Thames poszukiwała kolorów dla materiałów które zamawiała u szkockich producentów tkanin. Virginie Viard poszła jej śladem. Fot. Chanel.
STELLA MCCARTNEY. Jesień – Zima 2022/23. Paryż Marzec 2022. Najnowsza kolekcja Stelli McCartney powstała we współpracy z Frankiem Stellą, amerykańskim malarzem, rzeźbiarzem i grafikiem, pionierem ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Fot. Stella McCartney
BALENCIAGA. Ready To Wear Zima 2022/23. Pokaz to postapokaliptyczny widok: opustoszały krajobraz, pozornie zaniedbane, szarpane przez wiatr włosy, niepewne kroki i ubrania sprawiające na pierwszy rzut oka wrażenie prowizorki. Fot. Balenciaga
FENDI. Ready To Wear Jesień 2022. Milan Fashion Week. Luty 2022. Kolekcja Kima Jonesa zwraca się także do klientek lubiących przekraczać granice. Symbolem tego podejścia jest otwierająca kolekcję stylizacja Belli Hadid. Fot. Fendi
MISSONI. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. MEDIOLAN WRZESIEŃ 2021. Kolekcja Missoni nie hołduje „kultowi warstw” - pod tym względem jest uproszczona i lżejsza, ale w zamian rozbudowana niejako wszerz - bogata w stylizacyjne opcje. Fot. Missoni
CHANEL Ready to Wear Jesień - Zima 2022/23. Gabrielle Chanel podczas wędrówek nad rzeką Thames poszukiwała kolorów dla materiałów które zamawiała u szkockich producentów tkanin. Virginie Viard poszła jej śladem. Fot. Chanel.
BALENCIAGA. Ready To Wear Zima 2022/23. Pokaz to postapokaliptyczny widok: opustoszały krajobraz, pozornie zaniedbane, szarpane przez wiatr włosy, niepewne kroki i ubrania sprawiające na pierwszy rzut oka wrażenie prowizorki. Fot. Balenciaga
FENDI. Ready To Wear Jesień 2022. Milan Fashion Week. Luty 2022. Kolekcja Kima Jonesa zwraca się także do klientek lubiących przekraczać granice. Symbolem tego podejścia jest otwierająca kolekcję stylizacja Belli Hadid. Fot. Fendi
MISSONI. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. MEDIOLAN WRZESIEŃ 2021. Kolekcja Missoni nie hołduje „kultowi warstw” - pod tym względem jest uproszczona i lżejsza, ale w zamian rozbudowana niejako wszerz - bogata w stylizacyjne opcje. Fot. Missoni
BALENCIAGA. READY TO WEAR LATO 2022. PAŹDZIERNIK 2021. Modelki i modele niczym goście wydarzenia zatrzymują się „na ściance” (błyskają flesze fotoreporterów) a potem idą do sali kinowej. Fot. Balenciaga
LOVE BRINGS LOVE. AZ FACTORY WIOSNA 2022. PARYŻ PAŹDZIERNIK 2021. Pokaz był swoistym ucieleśnieniem marzenia Albera Elbaza o wznowieniu Théâtre de la Mode. Na wybiegu hołd Alberowi Elbazowi oddało 47 projektantów. Fot. AZ Factory
LANVIN. READY TO WEAR WIOSNA 2022. PARYŻ PAŹDZIERNIK 2021. Większość klientów zainteresowanych dzisiejszą ofertą Lanvina szuka efektownych i fantastycznych propozycji. Bruno Sialelli opracował więc kolekcję swobodną i bezkompromisową. Fot. Lanvin
LOUIS VUITTON. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. Dla Nicolasa Ghesquière postać wampira to ucieleśnienie istoty, która podróżuje przez wieki, dostosowując się do zasad ubioru kolejnych epok, ale za każdym razem zachowuje ducha przeszłości. Fot. Louis Vuitton
CHANEL. READY TO WEAR WIOSNA 2022. Modelki porzuciły ponure lub zniecierpliwione twarze na rzecz uśmiechów, uwodzicielskich minek i wybiegowego tańca. Fot. Chanel
CHLOÉ. READY TO WEAR. WIOSNA 2022. PARYŻ WRZESIEŃ 2021. Pierwszy od czasu lockdownu pokaz kolekcji Chloé odbył się w Paryżu nad Sekwaną, wzdłuż Quai de la Tournelle. Rzuca w oczy ograniczenie prawie do połowy, bo do 31 liczby stylizacji. Fot. Chloé
GIVENCHY. READY TO WEAR WIOSNA 2022. Kolekcja Matthew M. Williamsa jakkolwiek zrównoważona wizualnie, nie demonstruje romantyczności, inkluzywności i lekkomyślności, tak akcentowanych przez innych projektantów. Fot. Givenchy