przez TownTrendy

Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management
Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management

Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”

12 czerwca 2021 w CAL Centrum na Przedmieściu we Wrocławiu odbyła się kolejna, piąta edycja konferencji Moda a biznes. Wydarzenie tematycznie zdominował motyw kondycji branży modowej po kryzysie pandemicznym. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej.

Konferencję otworzyła Maria Mika z Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych opowiadając o działalności Centrum, jak również o roli NGOs-ów w naszym codziennym życiu. Następnie Joanna Głowacka, właścicielka agencji modelingowej SPOT Management, która jest organizatorem przedsięwzięcia, opowiedziała o celach Konferencji „Moda a biznes” i Project Fashion Day. Są to przede wszystkim: aktywizacja środowiska modowego na Dolnym Śląsku, popularyzacja mody oraz stwarzanie nowych kanałów prezentacji marek modowych oraz osób związanych z branżą.

Zmiana modelu zachowań zakupowych

Pierwszy panel dyskusyjny dotyczył zmiany modelu zachowań zakupowych związanej z epidemią. W panelu wzięli udział: Ewelina Salwuk-Marko z portalu Feszyn.com oraz właścicielka agencji marketingu Sal-Mar, Przemysław Srogosz, właściciel bloga Lumpsetter oraz Dawid Tymiński, współwłaściciel marki oraz profilu Dandycore. Paneliści omawiali kwestie przystosowania się marek do wymagań związanych ze wzmożeniem sprzedaży w Internecie, zwiększenia użyteczności e-sklepów oraz kwestii upowszechnienia się vintage jako odpowiedzi na zamknięte galerie handlowe i inne formy rozrywki.

Projektowanie zmiany zawodowej

Kolejny temat poruszyła w swojej indywidualnej prelekcji Izabela Błażowska, właścicielka projektu Spełniona.pl. Izabela, jako doświadczony HR-owiec oraz socjolog w biznesie, pomaga głównie kobietom, zaprojektować zmianę zawodową. Okazuje się bowiem, że osoby, które pragną rozpocząć swoją przygodę w branży modowej, wielokrotnie wkraczają do niej z odległych sektorów gospodarki. Warto więc umieć wykorzystać swój potencjał i doświadczenie nabyte w innych segmentach, a także zdefiniować na nowo atuty. Izabela Błażowska obrazowo pokazała, jakie umiejętności wykształcone na innych polach, mogą przydać się, gdy chcemy działać w branży fashion, czy beauty.

Aktualne funkcje vintage

Kolejny panel dyskusyjny zdominowały rozważania o modzie vintage. Uczestnicy panelu: Katarzyna Rutowska Breslauerin, oraz Przemysław Srogosz Lumpsetter debatowali o przyczynach upowszechnienia się mody na vintage w ostatnich latach. Second handy to odpowiedź na fast fashion, nudę i niską jakość ubrań z popularnych sieciówek, a także styl i sposób spędzania wolnego czasu. Vintage daje możliwość wyrażenia siebie, swojej niepowtarzalności i oryginalności, a także jest odpowiedzią na kryzys ekologiczny.

Prelekcje tworzyły spójną całość i ciekawie się uzupełniały, a niektóre wątki pojawiły się w kilku referatach. Ważnym momentem scalającym tematykę konferencji był przegląd prasy przeprowadzony przez Joannę Głowacką ze SPOT Management. Wystąpienie pokazało, na czym skupiła się prasa w ciągu ostatniego roku diagnozując kondycję branży modowej w czasie epidemii. Główne wyzwania, jakie stoją przed tą gałęzią gospodarki, to dostosowanie się do potrzeb klientów kupujących w Internecie, ekologia oraz zmniejszenie liczby kolekcji przez popularne sieciówki, a także dywersyfikacja punktów sprzedaży stacjonarnej.

Tematy: Patronat medialny

Wróć

Materiały powiązane

Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management
Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management

Podobne w serwisie

Imieniny w Pink Lobster. Anna Samusionek i Robert Gątkiewicz. Fot. Mariusz Konfiszer/PIE
Imieniny w Pink Lobster. Anna Samusionek i Robert Gątkiewicz. Fot. Mariusz Konfiszer/PIE

Jeszcze w dziale

Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management
Wrocław. Piąta edycja konferencji „Moda a biznes”. Prelegenci podzielili się swoimi analizami i spostrzeżeniami wynikającymi z ich działalności komercyjnej i medialnej. Fot. SPOT Management

PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT
PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT

Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl
Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl

Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.
Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com