przez Ryszard Trawiński

Organizatorzy protestu wystosowali petycję do British Fashion Council wzywającą do zakazu pokazywania prawdziwych futer podczas London Fashion Week. Petycję w ciągu zaledwie kilku tygodni podpisało 94 981 osób. Podczas weekendowego protestu działacze zdobyli jeszcze ponad 700 podpisów. prettyethicalblog.com

London Fashion Week 2017: SURGE przeciw futrom

Tegoroczny London Fashion Week przebiegł pod znakiem protestów organizacji SURGE przeciwko wykorzystaniu w kolekcjach futer zwierząt. SURGE określa cel swojego działania jako stworzenie „świata, w którym normą jest współczucie wobec zwierząt innych niż człowiek”.

Uczestnicy sobotniego (16 bm.) pokazu Burberry będąc wewnątrz sali słyszeli śpiewy demonstrujących na zewnątrz aktywistów. Protesty kontynuowano w niedzielę podczas pokazu Versus Versace – napisał The Telegraph 17 września.

Ed Winters, współzałożyciel Surge jest zadowolony. – Nasz trzydniowy protest podczas London Fashion Week nie mógłby pójść lepiej – mówi. - Zmobilizowaliśmy 250 demonstrantów, pisały o nas: The Mirror, Metro, Evening Standard, The Daily Mail, The New York Times, The Telegraph i The Independent. Informacje o naszej akcji pojawiły się w mediach w prime time Holandii , w Ameryce, w Australii i Nowej Zelandii, a także w wiadomościach w Izraelu i BBC News tutaj, w Londynie. Nasz protest oglądały tysiące ludzi, a wsparcie które dostaliśmy było ogromne.

Jeszcze przed London Fashion Week British Fashion Council doradzała, aby dziennikarze i kupujący nie ubierali się w tym czasie we „wszelkiego rodzaju futra, prawdziwe czy sztuczne”.

Skąd problem, skoro hodowla zwierząt futerkowych w Wielkiej Brytanii jest zakazana? Hodowla tak, ale wwożenie – nie! I stąd oskarżenie, że imprezy typu Fashion Week są, jak to określają protestujący platformami dla propagowania i sprzedaży futer w Wielkiej Brytanii.

Sama rada British Fashion Council przekonuje, że nie może i nie chce designerom niczego dyktowac. W swym oświadczeniu rada stwierdziła, że „nie dyktuje, czego designerzy mogą lub nie mogą zaprojektować i nie ma kontroli nad ich twórczym procesem", ale "zachęcają projektantów do zapewnienia, że jeśli zdecydują się pracować z futrem, współpracują z renomowanymi organizacjami, które dostarczają futer ze źródeł etycznych".

Najważniejszym żądaniem SURGE było, żeby rada zakazała używania futer na wybiegach.

- Wydaje się dziwne, że chociaż większość społeczeństwa brytyjskiego jest przeciwna futrom, to nadal istnieje dla nich platforma podczas London Fashion Week – powiedział Ed Winters dla The Telegraph. dodał: -Chcemy wyrazić ostry sprzeciw podczas pokazów projektantów o których wiemy, że stosują futra. Nie pochwalamy taktyki zastraszania, ale jesteśmy głośni i zdecydowani.

The Telegraph zauważa jednak, że oprotestowano wydarzenie, które i tak raczej nie obejmowało futer, bowiem pokazywano kolekcje na wiosnę i lato. A te rzadko zawierają artykuły futrzarskie.

PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), która uprzednio protestowała podczas LFW poparła, jak się wyraziła pokojowe przeciwstawianie się branży futrzarskiej. Mimi Bekhechi, Dyrektor ds. Programów Międzynarodowych PETA stwierdził, że:- Zarówno w pierwszym rzędzie na pokazach, jak i wśród demonstrantów na zewnątrz powszechne było odczucie, że skoro hodowla zwierząt futerkowych jest zakazana w Wielkiej Brytanii od prawie 20 lat, jest oburzające, że prawdziwe futra mogą wciąż być widoczne na naszych wybiegach - chociaż większość projektantów ma wystarczająco dużo współczucia i zdrowego rozsądku, aby go nie używać.

Na podstawie: The Telegraph, change.org. Fot. prettyethicalblog.com

Tematy: Ekologia, Wideo

Wróć

Materiały powiązane

Nie ma dostępnych aktualności.

Podobne w serwisie

Jeszcze w dziale

PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT
PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT

Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl
Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl

Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.
Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com