przez Ryszard Trawiński

W efekcie tak nachalnego namawiania do transakcji wielu klientów nawet nie myśli o zakupach bez obniżek. Co więcej, klient postawiony przed przytłaczającą go liczbą wyborów wśród niemal identycznych towarów, kieruje się przede wszystkim ceną.
W efekcie tak nachalnego namawiania do transakcji wielu klientów nawet nie myśli o zakupach bez obniżek. Co więcej, klient postawiony przed przytłaczającą go liczbą wyborów wśród niemal identycznych towarów, kieruje się przede wszystkim ceną.

Przełamać kulturę wyprzedaży

Wyprzedaże są dzisiaj powszechne. Główną ich przyczyną jest postępujący upadek domów towarowych. Coraz większe rabaty są przejawem desperacji ich kierownictwa. Chcą ściągnąć klientów do sklepów i serwisów internetowych. Największe cyfrowe platformy sprzedażowe idą za tym trendem. Aby przyciągnąć kupujących do korzystania z ich aplikacji mobilnych i odwiedzania ich witryn prześcigają się w wyprzedażach. W efekcie tak nachalnego namawiania do transakcji wielu klientów nawet nie myśli o zakupach bez obniżek. Co więcej, klient postawiony przed przytłaczającą go liczbą wyborów wśród niemal identycznych towarów, kieruje się przede wszystkim ceną.  Podobno  zrobienie „dobrego interesu” sprawia, że czujemy się szczęśliwsi.

Strategia rabatowa nie ogranicza się tylko do domów towarowych. Mamy jeszcze sklepy off-price. Na przykład sklepów TK Maxx jest w Polsce już 37. Obniżki cen - do 60 procent w porównaniu z firmowym sklepem danej marki.

Dzisiaj przewaga konkurencyjna może zostać osiągnięta nie tylko dzięki lepszym promocjom, ale przez mądre sposoby ich unikania – pisze Ana Andeljic w LUXHUB.

W porównaniu z regularnymi rabatami i promocjami, wdrażanie ukierunkowanego na konsumenta, opartego na danych, iteracyjnego podejścia do sprzedaży detalicznej jest trudniejsze.

EKSKLUZYWNA MARKA. Wielu spoglądających w przyszłość detalistów próbuje wyróżnić markę i chronić jej przewagę konkurencyjną przeistaczając swoje towary na towary „dla klasy próżniaczej”, czyli produkty, których popyt i sprzedaż rosną wraz z ceną.

OBSŁUGA. Inni wspierają swoje produkty obsługą najwyższej jakości. Rozsyłają także klientom starannie wytargetowane w oparciu o wiedzę na ich temat osobiste wiadomości. Zwiększa to postrzeganą wartość ich produktów.

INTELIGENTNY MAILING. Programy mailingowe oparte o takie wiadomości, powiązane z kampaniami kulturalnymi sprawiają, że ich marki są bardziej pożądane przez klientów i zapewniają wyższe współczynniki konwersji niż zwykły, bezosobowy, masowy mailing.

ZNIŻKA NA DZIEŃ DOBRY. Niewielka zniżka na dzień dobry to kolejna popularna praktyka, zwłaszcza zaawansowanych zakupowych agregatorów modowych. Odkryto, że taki rabat nie szkodzi kapitałowi marki, a co więcej, sprawia, że konsumenci czują się mile widziani, pożądani.

PRZYPOMNIENIA. Wielu sprzedawców stosuje również uprzejme, terminowe przypomnienia o przedmiotach pozostawionych w koszykach klientów, aby były skutecznymi monitami do zakupu.

SPECJALNE EVENTY DLA WYBRANYCH. Wielu sprzedawców detalicznych odnotowało sukces wśród klientów klasy VIP oferując zaproszenia na ograniczone w czasie wyprzedaże, będące w rzeczywistości specjalnymi eventami, których celem jest nagradzanie najlepszych klientów za ich lojalność. Aby jak najlepiej je wykorzystać, sprzedawcy przygotowują się do nich. Chcą ustalić najlepszych klientów, ich lokalizację i preferowany przez nich styl.

OCZEKIWANIE. Inni polegają na listach oczekujących klientów i e-mailowych rejestracjach typu "gdy towar na magazynie". Grają oni na psychologii konsumenta. Czekanie na coś sprawia, że chcemy tego bardziej i bardziej doceniamy, gdy w końcu stanie się osiągalne. Jako bonus obie strategie działają jako narzędzia do zbierania adresów poczty elektronicznej.

ZARZĄDZANIE DYSTRYBUCJĄ. Właściwe zarządzanie zapasami i dystrybucją także pomaga sprzedawcom uniknąć rabatów. Marka z różnymi punktami sprzedaży detalicznej, takimi jak sklep „w realu”, e-sklep i sprzedawcy - partnerzy może wybrać rytm dostarczania towarów na rynek w taki sposób, aby zaspokajać na bieżąco potrzeby konsumentów. Połączenie danych społecznościowych, danych dotyczących handlu elektronicznego i danych dotyczących sprzedaży w sklepach – daje wiedzę, gdzie kierować poszczególne produkty i kiedy to robić. Pomaga określić czas, gdy zapotrzebowanie konsumentów na nie jest najwyższe.

SLOW FASHION. Sprzedawcy oferują klasyczne, trwałe towary, które nie wychodzą z mody i nigdy nie muszą podlegać wyprzedaży. Tacy sprzedawcy mają iteratywne podejście do designu. Sprzedają produkty, których oczekują klienci i są gotowi zapłacić pełną cenę, zwłaszcza że cena ta jest stosunkowo stabilna.

Na podstawie: www.havasluxhub.com

Tematy: Strategie mody, Trendy mody

Wróć

Materiały powiązane

Nie ma dostępnych aktualności.

Podobne w serwisie

Jeszcze w dziale

Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl
Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl

Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.
Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com