przez Ryszard Trawiński

Między wybiegiem, kuchnią i… kodowaniem
Karlie Kloss. Supermodelka, przedsiębiorca i filantrop z St Louis. Sięgnijmy do jej strony internetowej karliekloss.com. Przeczytamy tam, co następuje.
Karlie Kloss wychowała się w St Louis. Odkryto ją gdy miała 13 lat i modelowała na lokalnym charytatywnym pokazie mody. Pracowała dla najlepszych projektantów, w tym Diora, Louisa Vuittona, Marca Jacobsa, Oscara de la Renty i Versacego. Obecnie jest twarzą Carolina Herrera, Adidasa i Swarovskiego. W 2014 roku Karlie została światowym ambasadorem L'Oreal Paris, a w roku 2016 znalazła się na liście 100 najbardziej wpływowych osób magazynu TIME.
Karlie w latach 2011-2015 pracowała dla marki Victoria’s Secret:
Poza modelowaniem, Karlie współpracowała z Momofuku Milk Bar tworząc własną linię wegańskich, bezglutenowych ciasteczek. Latem 2015 r. Karlie uruchomiła swój kanał YouTube o nazwie Klossy, gdzie Karlie między innymi dzieli się z widzem swa pasją do gotowania i pieczenia.
Karlie Kloss ma jeszcze jedną pasję. To pasja do… pisania programów. Czyli jak się dzisiaj mówi - do kodowania. W 2014 roku Karlie wystartowała z programem Kode With Klossy i wspiera młode kobiety uczące się kodowania. Celem programu jest umożliwienie kobietom nauki informatyki i nauk technicznych za pomocą praktycznych szkoleń i społecznościowym wsparciu na wczesnym etapie ich przygody z programowaniem.

Karlie Kloss to także bizneswoman. Młoda bizneswoman – właśnie skończyła 25 lat. Karlie chce pomóc młodym Amerykankom (obywatelstwo amerykańskie lub prawo stałego pobytu to warunek konieczny przystąpienia do zabawy) rozwijać się w dziedzinie tak zwanych nowych technologii. Trzy lata temu Karlie poszła na swoją pierwszą lekcję kodowania, korzystając z krótkiej przerwy przed tygodniem mody. Był to bootcamp prowadzony przez nowojorską Flatiron School.
W efekcie powstała Kode With Klossy, organizacja charytatywna, która prowadzi letnie bootcampy z dziedziny programowania dla młodych dziewcząt, przyznaje stypendia, a także tworzy kobiecą społeczność kobiet w technologii. W serwisie organizacji, kodewithklossy.com, czytamy, że organizuje ona campy dla dziewcząt w wieku 13-18 lat w 10 miastach USA. Kursy prowadzone są w dość szerokim zakresie technik internetowych. Niedawno Kloss otworzyła swoje pierwsze biuro w Nowym Jorku, urządzając je przy pomocy projektantki Tiny Rich.
Tematy: Ludzie i marki, Wideo
Materiały powiązane
Nie ma dostępnych aktualności.
Podobne w serwisie

Na zawsze Kenzo

Noir. Metal Couture w Tokio

Ubrać się eko i wyjść z domu

Odzież niczym ekstrawagancka poduszka

Ostry zwrot ku pokoleniu Z

Versace wprowadza monogram
Jeszcze w dziale

Fast Fashion. Jednym ubrania, drugim śmieci

Niespodziewane pożegnanie

Reanimacja marki. Bruno Sialelli redefiniuje Lanvin

Kolory Pantone na jesień i zimę

Chcesz przetrwać? Współpracuj. LIKEtoKNOW.it

Chanel porzuca egzotyczne skóry

Zakupy w Internecie. Konferencja FASHION ECONOMY (2)

Rynek mody w Polsce. Konferencja FASHION ECONOMY (1)

Kombucza, grzybnia i włókna zamiast skóry

Rothy's: efekt Megan Markle

Nowe Musso dla zapracowanych

Nowe technologie w modzie

Dlaczego Berlin jest kreatywną stolicą świata

Miłość do jedzenia wyniosłam z domu

Dior znowu w siodle

Wiek cyfrowego darwinizmu

Rosną włoskie marki modowe

Calvin Klein WOMEN wchodzi na rynek

Anja Rubik: Plastic is not good (2)

Anja Rubik: Plastic is not good (1)

Jazz, moda i Różowy Homar

Recykling w @OtherStories

Aromamarketing. Grupy zapachowe

Biznes stawia na pasjonatów

Nie kupuj! Wypożycz

Kristola: nowa na polskim rynku

Wodzenie za nos czyli aromamarketing

Etyczny kaszmir lepszy i tańszy

Foliówkowy przekręt?
