przez Ryszard Trawiński

W przyszłości sprzedawcy mody będą musieli przywrócić równowagę między marką a performance marketingiem, aby rozwijać lub bronić przyciągania marki.
W przyszłości sprzedawcy mody będą musieli przywrócić równowagę między marką a performance marketingiem, aby rozwijać lub bronić przyciągania marki.

Media modowe w zwrotnym punkcie

Krajobraz mediów znacząco się zmienił od narodzin pierwszych magazynów mody w latach czterdziestych XIX w wieku – pisze Tammy Smulders z Havas LuxHub w serwisie luxurydaily.com. Stwierdzenie to jest o tyle prawdziwe, że ten krajobraz zmieniał się kilkukrotnie, wymuszony przez zmianę sposobu konsumpcji mediów w ogóle. Najpierw pojawiły się media cyfrowe, będące uzupełnieniem drukowanych, potem zaczęła się era Internetu, tak zwanego Internetu 1.0. Obecnie żyjemy w czasach mediów społecznościowych. Co z tego wynika?

Na pierwszym miejscu Tammy Smulders wymienia klastry konsumenckie. Dotychczas czytaliśmy o klastach technologicznych, producenckich, w ogóle – o klastrach jako formie współpracy między producentami. Tymczasem za sprawą serwisów społecznościowych, będących jednocześnie wielofunkcyjnymi aplikacjach informacyjnymi, takich jak Instagram czy Twitter, powstały grupy zgromadzonych wokół niech konsumentów. W efekcie wydawcy mediów fashionowych muszą przyciągnąć uwagę użytkowników tych serwisów aby sprawić, aby ich kontent w ogóle był czytany.

Jednocześnie Smulders zwraca uwagę, że w przypadku mediów fashionowych druk w przemyśle modowym nadal pozostaje medium kuczowym. Tytuły drukowane rozwija się w kierunku maksymalizacji doświadczenia czytelniczego. Czy to z wykorzystaniem technologii, czy poprzez inwestowanie w kolektywne wydania ikoniczne.

Aby przebić się przez kanały społecznościowe, posty muszą mieć zaplanowany target. Muszą być, jak pisze Smulders, FUBI: zabawne, użyteczne, piękne, informacyjne (funny, useful, beautiful, informational). Kontent i doświadczenia (znów doświadczenia – wprowadzają czynnik czasu) zakupowe opierają się na influencerach, z którymi konsumenci mogą dzielić się informacjami wewnątrz swoich grup.

Marki rozpowszechniają swoje wiadomości przez media za pomocą zindywidualizowanego kontentu. Zindywidualizowana treść jest w stanie wytworzyć atrakcyjne doświadczanie marki na wczesnym etapie podróży konsumenckiej (znów ten czynnik czasu!). Inteligentne wideo w urządzeniach mobilnych w czasie rzeczywistym, wideo na ekranach cyfrowych na karuzelach bagażowych w portach lotniczych - istnieje wiele sposobów skutecznego targetowania klientów za pomocą inteligentnych (Smulders używa terminu smart – sprytnych) danych.

Tematy: Strategie mody, Trendy mody

Wróć

Materiały powiązane

Nie ma dostępnych aktualności.

Podobne w serwisie

Jeszcze w dziale

Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl
Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl

Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.
Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com