przez Ryszard Trawiński

Anna Miazga: Z roku na rok przybywa też konsumentów, chcących mieć pewność, że ubrania, które noszą, powstają w bezpiecznych warunkach, a prawa szyjących je osób są respektowane. Fot. LPP
Anna Miazga: Z roku na rok przybywa też konsumentów, chcących mieć pewność, że ubrania, które noszą, powstają w bezpiecznych warunkach, a prawa szyjących je osób są respektowane. Fot. LPP

LPP zwiększa kontrolę warunków pracy w azjatyckich fabrykach

Polski koncern odzieżowy LPP jest właścicielem marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. W kwietniu podsumował swoje działania na rzecz poprawy warunków produkcji swej odzieży w Azji. Wraz z firmą SGS, międzynarodowym audytorem bierze na celownik Bangladesz. Chce sprawdzić, na ile poszczególni dostawcy LPP z tego kraju działają zgodnie z Kodeksem Postępowania LPP.  

LPP od 2013 roku podejmuje szereg działań, które realnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa i warunków produkcji – czytamy w serwisie firmy, lppsa.com. Przypomnijmy. W kwietniu 2013 roku zawalił się budynek na terenie kompleksu Rana Plaza w Szabharze obok Dhaki, stolicy Bangladeszu, w którym znajdowało się m.in. kilka fabryk odzieży. W wyniku katastrofy zginęło 1127 osób, a około 2500 odniosło obrażenia. Ta największa współczesna katastrofa budowlana zwróciła uwagę na warunki, w jakich powstaje odzież produkowana m.in. dla zachodnich koncernów odzieżowych. W efekcie w propagandzie marek odzieżowych znaczące miejsce zajęło pojęcie etycznej produkcji, a strategia zrównoważonego rozwoju zyskała nowych zwolenników. Właściciele marek chcąc nie chcąc podjęli działania nadzorujące swoje łańcuchy dostaw.

W LPP powstały struktury odpowiedzialne za kontrolę łańcucha dostaw, wdrożono Kodeks Postępowania dla zagranicznych dostawców. Audytorzy LPP, oprócz fabryk w Bangladeszu, wizytowali zakłady produkcyjne w: Turcji, Kambodży, Birmie, Wietnamie oraz w Indiach i Chinach. Nakłady inwestycyjne LPP na ten cel wynoszą blisko 16 mln złotych – pisze Marta Chlewicka, rzecznik prasowy koncernu. Od 2013 roku LPP jest aktywnym członkiem porozumienia ACCORD (The Bangladesh Accord on Fire and Building Safety). Pod egidą ACCORDU kontrolom poddano blisko 80 fabryk, którym LPP zleca produkcję, w tym 30 dla których firma jest głównym zleceniodawcą. W niemal wszystkich fabrykach realizowane są plany naprawcze. W ponad 90 procentach fabryk poprawiono instalacje elektryczne, w około 75 procentach zainstalowano też wymagane zabezpieczenia przeciwpożarowe. Ponadto w niemal 60 proc. skontrolowanych zakładów wzmocniono konstrukcję budynków – wylicza rzecznik LPP.

- Odpowiedzialność, jaka spoczywa na naszej branży, a także oczekiwania konsumentów względem przedsiębiorstw zlecających produkcję zewnętrznym dostawcom są coraz większe. Z roku na rok przybywa też konsumentów, chcących mieć pewność, że ubrania, które noszą, powstają w bezpiecznych warunkach, a prawa szyjących je osób są respektowane – powiedziała Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.

Tematy: Strategie mody, Trendy mody

Wróć

Materiały powiązane

Nie ma dostępnych aktualności.

Podobne w serwisie

PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT
PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT

Jeszcze w dziale

PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT
PANTONE. Na jesień i zimę 2019/20 specjaliści z Pantone Color Institute wybrali kolor Chili Pepper jako przewodni. Graf. KMT

Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl
Za pomocą nowoczesnych urządzeń aromatyzujących możemy łatwo dobrać zapach w naszym pomieszczeniu z grupy odpowiadającej naszym zamiarom. Fot. aromalinea.pl

Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.
Paulina Janczak w kreacji Kristoli. Fot. Robert Majewski, backstage Krzysztof Gietka.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com