przez Ryszard Trawiński

Chanel porzuca egzotyczne skóry
Chanel, królowa luksusowych marek świata rezygnuje z używania naturalnych skór i futer egzotycznych zwierząt - krokodyli, jaszczurek, węży. Firma zapowiada, że zastąpi je ekologicznymi materiałami nowej generacji, które zachowują właściwości estetyczne obecnie używanych. Chanel deklaruje także dołączenie do grona firm pracujących nad tego typu materiałami.
Bruno Pavlovsky, prezes Chanel ds. mody w tym miesiącu stwierdził, że powodem decyzji nie jest tylko zamiar zejścia z celownika organizacji ekologicznych, które notabene zyskują coraz większy poklask dla swych akcji podczas np. tygodni mody. Jak twierdzi, niemal niemożliwe już jest pozyskiwanie odpowiednich skór zwierząt w sposób zgodny z etycznymi zasadami spółki:
Nieustannie przeglądamy nasze łańcuchy dostaw, aby zapewnić, że spełniają one wymagania dotyczące integralności i identyfikowalności. W tym kontekście, z naszego doświadczenia wynika, że coraz trudniej jest pozyskiwać egzotyczne skóry które odpowiadają naszym standardom etycznym.
Pavlovsky podkreślił, że odejście od skór, jak się wyraził, może zająć trochę czasu, ale należy mieć nadzieję, że nie jest to tylko propagandowy wybieg firmy. Na temat niektórych prób opracowania ekologicznych zastępników skór już pisaliśmy.
PETA, jedna z największych organizacji zajmujących się ochroną zwierząt w swoim oświadczeniu zaznaczyła, że „Chanel zakazuje egzotycznych skór po dziesięcioleciach presji ze strony PETA i naszych afiliantów”.
Organizacja jednak stawia sprawę jasno:
Nie istnieje coś takiego jak etyczne pozyskiwanie materiałów pochodzenia zwierzęcego. Jeśli firmy są uczciwe, muszą to uznać. Krokodyle, jaszczurki i węże mogą być pozyskiwane z ich naturalnego środowiska albo hodowane na nędznych farmach i zabijane w najbardziej makabryczny i bolesny sposób zanim ich skóry zostaną wyeksportowane do Europy i użyte przez „luksusowe” marki.
Chanel nie jest pierwszym domem mody, który rezygnuje z futer i egzotycznych skór. Wcześniej zobowiązały się do tego m.in. Fendi, Gucci, Versace, Burberry, Michael Kors, Vivienne Westwood, Stella McCartney, Calvin Klein, Ralph Lauren i Giorgio Armani. Wolny od futer (jak to się dzisiaj mówi) stał się także London Fashion Week – największa impreza modowa na świecie.
Pamiętajmy jednak, że Chanel nie zapowiada całkowitego wyeliminowania materiałów pochodzenia zwierzęcego. Firma nadal będzie korzystała ze skór zwierząt hodowlanych.
-Postęp technologiczny sprawił, że nie musimy już stosować okrutnych praktyk wobec zwierząt. Moja firma decyduje się teraz na poważny krok, by pokazać troskę o ochronę zwierząt i środowiska – powiedział, być może trochę na wyrost, Giorgio Armani jeszcze w 2016 roku.
Chodzi o to, by w naszej świadomości futra i skóry przestały być synonimem luksusu. Jak się mają te sprawy w Polsce? Jeszcze nie tak różowo. Z niedawnego konsumenckiego badania polskiego rynku mody przeprowadzonego doradczą firmę KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego w Warszawie wynika, że w dalszym ciągu, jeśli nas stać, inwestujemy w futra i kożuchy.
Na podstawie: peta.org.uk, noizz.pl, www.news.com.au
Tematy: Biznes modowy, Ekologia
Materiały powiązane

Chanel porzuca egzotyczne skóry
Podobne w serwisie

Stella McCartney i jej Manifest

Buty pustynne to veldskoene

Fast Fashion. Jednym ubrania, drugim śmieci

Niespodziewane pożegnanie

Recykling jako dobry interes

Rewolucja za duże pieniądze
Jeszcze w dziale

Fast Fashion. Jednym ubrania, drugim śmieci

Niespodziewane pożegnanie

Reanimacja marki. Bruno Sialelli redefiniuje Lanvin

Kolory Pantone na jesień i zimę

Chcesz przetrwać? Współpracuj. LIKEtoKNOW.it

Chanel porzuca egzotyczne skóry

Zakupy w Internecie. Konferencja FASHION ECONOMY (2)

Rynek mody w Polsce. Konferencja FASHION ECONOMY (1)

Kombucza, grzybnia i włókna zamiast skóry

Rothy's: efekt Megan Markle

Nowe Musso dla zapracowanych

Nowe technologie w modzie

Dlaczego Berlin jest kreatywną stolicą świata

Miłość do jedzenia wyniosłam z domu

Dior znowu w siodle

Wiek cyfrowego darwinizmu

Rosną włoskie marki modowe

Calvin Klein WOMEN wchodzi na rynek

Anja Rubik: Plastic is not good (2)

Anja Rubik: Plastic is not good (1)

Jazz, moda i Różowy Homar

Recykling w @OtherStories

Aromamarketing. Grupy zapachowe

Biznes stawia na pasjonatów

Nie kupuj! Wypożycz

Kristola: nowa na polskim rynku

Wodzenie za nos czyli aromamarketing

Etyczny kaszmir lepszy i tańszy

Foliówkowy przekręt?
