Czytaj jeszcze

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinno być wartościowe i pożywne, by dać nam energię na cały dzień. Jakie jednak: węglowodanowe czy białkowo-tłuszczowe. Fot. pexels.com
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinno być wartościowe i pożywne, by dać nam energię na cały dzień. Jakie jednak: węglowodanowe czy białkowo-tłuszczowe. Fot. pexels.com

Awokado dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi. Czarne jagody najlepiej znane są ze swojego działania przeciw starzeniu. Fot. pexels.com
Awokado dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi. Czarne jagody najlepiej znane są ze swojego działania przeciw starzeniu. Fot. pexels.com

Wykazano, że ocet jabłkowy, który jest naładowany enzymami, probiotykami i mikroelementami obniża ciśnienie krwi a na rany działa antybakteryjnie. Fot. pexels.com
Wykazano, że ocet jabłkowy, który jest naładowany enzymami, probiotykami i mikroelementami obniża ciśnienie krwi a na rany działa antybakteryjnie. Fot. pexels.com

Nic tak nie obrosło w mity i przesądy jak jedzenie. Fot. pexels.com
Nic tak nie obrosło w mity i przesądy jak jedzenie. Fot. pexels.com

Kofeina może być skutecznym dodatkiem reżimu treningowego. Fot. pexels.com
Kofeina może być skutecznym dodatkiem reżimu treningowego. Fot. pexels.com

Niektóre badania wykazały, że osoby z nadwagą lub otyłe, które tracą wagę, cierpią na trwałe upośledzenia metabolizmu. Fot. pexels.com
Niektóre badania wykazały, że osoby z nadwagą lub otyłe, które tracą wagę, cierpią na trwałe upośledzenia metabolizmu. Fot. pexels.com

Kortyzol utrzymamy w ryzach na przykład odpowiednio dozowaną aktywnością fizyczną. Fot. pixabay.com, pexels.com
Kortyzol utrzymamy w ryzach na przykład odpowiednio dozowaną aktywnością fizyczną. Fot. pixabay.com, pexels.com

przez Anna Rączka

Anna Orzeł: Kortyzol popularnie nazywany jest hormonem stresu. Wtedy modyfikuje m.in. metabolizm węglowodanów, białek i tłuszczów, pracę układu sercowo-naczyniowego, gospodarkę wodną, równowagę mineralną, funkcje układu immunologicznego oraz ośrodkowego układu nerwowego.

Cukier zachowuje się w naszym organizmie niczym narkotyk, więc wyeliminowanie go z diety spowoduje zespół odstawienia. Fot. pexels.com
Cukier zachowuje się w naszym organizmie niczym narkotyk, więc wyeliminowanie go z diety spowoduje zespół odstawienia. Fot. pexels.com

przez TownTrendy

Czym mniej cukru jemy, tym mniejsze ryzyko cukrzycy. Rezygnując ze słodzonych potraw być może szybciej stracimy zbędne kilogramy, albo nawet zyskamy jaśniejszą, młodziej wyglądająca skórę. Niestety, dla większości ludzi rzucenie słodyczy nie jest wcale proste.

Podczas snu wypoczywamy, a organizm regeneruje się i gromadzi energię niezbędną na kolejny dzień. Fot. pexels.com
Podczas snu wypoczywamy, a organizm regeneruje się i gromadzi energię niezbędną na kolejny dzień. Fot. pexels.com

przez Anna Rączka

Na bezsenność cierpi już co drugi Polak. Przewlekły brak snu niesie ze sobą znacznie poważniejsze skutki niż tylko przekrwione oczy i uczucie permanentnego zmęczenia. Nieleczona bezsenność może doprowadzić do rozwoju wielu poważnych chorób.

Surowe lub gotowane, brokuły zyskały rozgłos ze względu na zapobieganie nowotworom. Zawarte w winie flawonoidy zwalczają wolne rodniki. Fot. pexels.com
Surowe lub gotowane, brokuły zyskały rozgłos ze względu na zapobieganie nowotworom. Zawarte w winie flawonoidy zwalczają wolne rodniki. Fot. pexels.com

przez Ryszard Trawiński

Superżywność buduje kości, zapobiega chorobom przewlekłym, poprawia wzrok, konserwuje umysł – pisze Sarah Klein z amerykańskiego tygodnika Time. Jak twierdzi najnowsze badania odkrywają że niektóre z jej rodzajów mogą także odchudzać.