Milan Fashion Week

Najważniejsze wydarzenia podczas MFW to te poświęcone modzie damskiej – Womenswear/Milan SS Women Ready to Wear oraz Milano Moda Donna. To główne pokazy mody. Letnie wydarzenia poświęcone modzie męskiej obejmują Meanswear i Milano Moda Uomo. Fot. MFW
Najważniejsze wydarzenia podczas MFW to te poświęcone modzie damskiej – Womenswear/Milan SS Women Ready to Wear oraz Milano Moda Donna. To główne pokazy mody. Letnie wydarzenia poświęcone modzie męskiej obejmują Meanswear i Milano Moda Uomo. Fot. MFW

Milan Fashion Week istnieje od 1958 roku. Jest to element Wielkiej Czwórki Tygodni Mody – obok paryskiego, londyńskiego i nowojorskiego tygodnia mody. Odbywają się one w kolejności – Nowy Jork, Londyn, Mediolan i na końcu Paryż.

Mediolański Fashion Week jest mocno związany, a także w dużej części organizowany przez Camera Nazionale Della Moda Italiana. To stowarzyszenie typu non-profit, które ma za zadanie promowanie i koordynowanie rozwoju włoskiej mody. Jest ono kontynuatorem innego stowarzyszenia, Camera Sindacale della Moda Italiana, powstałego w czerwcu wymienionego 1958 roku, a utworzonego przez właścicieli najważniejszych w świecie mody zakładów i organizacji. W dokumentach pojawiają się nazwiska znane znawcom włoskiego świata mody: Roberto Capucci, Emilio Schuberth, Maria Antonelli, Princess Caracciolo Ginnetti, Alberto Fagiani, Giovanni Cesare Guidi, Germana Marucelli, Simonetta Colonna Di Cesarò, Jole Veneziani, Francesco Borrello, Giovanni Battista Giorgini.

Stowarzyszenie zawarło liczne umowy i porozumienia dotyczące międzynarodowego rynku mody, mające na celu – jak czytamy na stronie stowarzyszenia, www.cameramoda.it, zacieśnienie sojuszy z Londynem, Nowym Jorkiem i Paryżem. Porozumienie francusko-włoskie z czerwca 2000 roku zawarte z inicjatywy Camera Nazionale della Moda Italiana i Fédération Française du prêt-à-porter Féminin dotyczyło zaś rozwoju i dystrybucji luksusowych produktów na obszarach pozaeuropejskich. Porozumienie to odnowiono w roku 2005 poszerzając je o działania będące odpowiedzią na rosnącą konkurencję związaną m.in. z zakończeniem działania Multi Fibre Agreement z dniem 1 stycznia 2005 roku.

Najważniejsze wydarzenia podczas MFW to te poświęcone modzie damskiej – Womenswear/Milan SS Women Ready to Wear oraz Milano Moda Donna. To główne pokazy mody. Letnie wydarzenia poświęcone modzie męskiej obejmują Meanswear i Milano Moda Uomo.

Na przykład w 2013 roku jesienno-zimowa edycja Milan Fashion Week rozpoczęła się 20 stycznia pokazem Paoli Frani. Potem nastąpiły pokazy nie tylko największych domów mody: Armani, Roberto Cavalli, Dolce & Gabbana, Etro, Fendi, Ferragamo, Gucci, Jil Sander, Marni , Max Mara, Missoni, Moschino, Philipp Plein, Prada, Pucci, John Richmond, Tod's, Versace, ale i pokazy nowych wytwórni i młodych projektantów: Au jour le jour, Cristiano Burani, Gabriele Colangelo, Marco De Vincenzo, Stella Jean, Chicca Lualdi, MSGM, N°21, Fausto Puglisi, Francesco Scognamiglio.

Stowarzyszenie Camera Nazionale della Moda Italiana w ramach Milano Fashion Week organizuje następujące wydarzenia: Milano Moda Donna, Milano Moda Uomo, Milano Moda Main, Milano Moda Design.

Milano Moda Donna to najbardziej prestiżowe wydarzenie organizowane i w pełni kontrolowane przez przez Camera Nazionale della Moda Italiana, z dwoma edycjami w roku: wrzesień/październik (kolekcja wiosna/lato) i luty-marzec (kolekcja jesień / zima). Stowarzyszenie tworzy kalendarz ponad 170 pokazów i prezentacji, zarządza relacjami z instytucjami , organizuje biuro prasowe itp.

Milano Moda Uomo to międzynarodowa prezentacja kolekcji prêt-à-porter mody męskiej. Podczas imprezy odbywa się ponad 100 pokazów. Dwie edycje roczne - styczeń (jesień/zima) i czerwiec (wiosna/lato) i w pełni wypełniony kalendarz to dowód dużego zainteresowania operatorów rynku modą męską.

Milano Moda Main to innowacyjny biznesowy kalendarz dla mediolańskich showroomów prezentujących kolekcje główne prêt-à-porter - męskie, damskie i dziecięce jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i zapotrzebowanie ze strony coraz bardziej wymagających profesjonalistów z branży. Ma dwa wydania w roku - jesienne (styczeń/luty) i letnie (czerwiec/lipiec). CNMI prowadzi silną kampanię marketingową wydarzenia w YouTube, Google AdWords i Facebooku. Na stronie CNMI zarezerwowano obszerną przestrzeń poświęcona temu wydarzeniu - możliwe jest między innymi wirtualne zwiedzanie każdego showroomu.

We wrześniu 2015 roku Camera Nazionale della Moda Italiana uruchomiło projekt Fashion Hub Market mający na celu wspieranie wschodzących marek z całego świata. CNMI wybiera grupę przyszłych projektantów, którzy pokazują swoje kolekcje prêt-à-porter i akcesoriów podczas Milano Moda Donna. Pierwsza edycja Fashion Hub Market gościła 56 marek.

Z kolei Milano Moda Graduate to wydarzenie wspierające włoski system edukacji modowej. W roku 2018 odbędzie się w czerwcu w ramach Milano Moda Uomo. Do wydarzenia w kategorii Fashion Designe zaproszono pięć szkół uznanych za najbardziej renomowane – to Accademia di Moda e Costume, IED Milano, IUAV, Istituto Marangoni i NABA. Mają one przedstawić najlepszych trzech studentów ostatnich lat - CNMI wybierze jednego ucznia z każdej szkoły, aby wziął udział w pokazie Milano Moda Graduate.

Niektóre pokazy nie odbywają się w porozumieniu z Camera Nazionale Della Moda Italiana. Jedną z takich towarzyszących imprez podczas Milano Fashion Week jest dwudniowy pokaz organizowany przez agencję Mad Mood Milano. Jak czytamy na stronie www.madmood.it, jest to „platforma startowa” dla włoskich i międzynarodowych projektantów i miejsce spotkań tradycyjnego krawiectwa ze światem nowoczesnej mody zorganizowana jako tygiel mieszający sztukę, modę, kulturę i tożsamość terytorialną. Mad Mood stawia na modę niezależną i awangardową, nie poddającą się logice  globalnego rynku, o niszowej klienteli. Koncept Mad Mood to odnajdywanie włoskich i międzynarodowych projektantów którzy łączą rękodzieło i dobre rzemiosło z nowoczesnymi technikami i innowacyjnością. Podczas pokazów mody prezentowane są małe studia mody i kolekcje projektantów z Włoch i całego świata demonstrujących wysoki poziom krawiectwa. Mad Mood to także Puglia Fashion Lab promujący modę z regionu Puglii, Calabria Fashion Lab dla kalabryjskich adeptów fotografii modowej  a także modowa agencja PR współpracująca z tygodniami mody w Chinach, Indiach, Niemczech, Bułgarii, Polsce, Rumunii, Serbii, Kazachstanie i oczywiście z Nowym Jorkiem.

Lokacja: Mediolan

Wróć

> Październik 2018 >
Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31