Aromamarketing. Fot. pexels.com
Aromamarketing. Fot. pexels.com

przez Ryszard Trawiński

Aromamarketing zaczął robić karierę w latach 90. ubiegłego wieku. Ale to nie jest wynalazek XX wieku. To starożytna sztuka wodzenia za nos przyjaciół, wrogów, poddanych, wiernych. Kobiet i mężczyzn. I oddawania czci bogom.

Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co
Mongolskie kozy wytwarzają jeden z najbardziej poszukiwanych kaszmirów na świecie. Fot. naadam.co

przez Ryszard Trawiński

W czerwcu 2015 roku Matt Scanlan załadował do landcrusera 2,5 miliona dolarów w tugrikach - 32 plastikowe torby i wyjechał z Ułan Bator na pustynię. Pojechał kupić miejscowy skarb - kaszmir.

Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com
Torby HDPE. Fot. coolerlifestyle.com

przez Ryszard Trawiński

Od stycznia 2018 roku każda torebka foliowa, której grubość nie przekracza 50 mikronów będzie obłożona 20-groszowym podatkiem. Może się jednak stać, że takich torebek nie będzie.

Ekobranding. Jakby Starbucks zmieniło logo na eco. Fot. pexels.com
Ekobranding. Logo Starbucks i... ekologo Starbucks proponowane przez Sylvana Boyera. Fot. pexels.com

przez Ryszard Trawiński

Sto milionów iPhone'ów to sto milionów pudełek ze stoma milionami logotypów Apple. A te sto milionów jabłuszek to kilogramy tuszu, farby, folii. Modyfikacje słynnych logotypów wykonane przez Sylvana Boyera to o wiele mniej farby czy folii.

Tegoroczny London Fashion Week przebiegł pod znakiem protestów organizacji SURGE przeciwko wykorzystaniu w kolekcjach futer zwierząt. Fot. prettyethicalblog.com

przez Ryszard Trawiński

Tegoroczny London Fashion Week przebiegł pod znakiem protestów organizacji SURGE przeciwko wykorzystaniu w kolekcjach futer zwierząt. SURGE określa cel swojego działania jako stworzenie „świata, w którym normą jest współczucie wobec zwierząt innych niż człowiek”.

Trend Menaissance powstał w latach 90. Wtedy to poluźniono męskie dreskody, a metroseksualiści - mimo że termin metroseksualizm powstał dopiero w 1994 roku – pojawili się jak grzyby po deszczu.  Fot. pexels.com

przez Ryszard Trawiński

Wykładniczy wzrost światowego rynku męskiej odzieży wpływa na marki i strategie marketingowe. Centrum Havas LuxHub postanowiło zbadać męskiego konsumenta z grubszym portfelem.

Krajobraz mediów znacząco się zmienił od narodzin pierwszych magazynów mody w latach czterdziestych XIX w wieku.

przez Ryszard Trawiński

Krajobraz mediów znacząco się zmienił od narodzin pierwszych magazynów mody w latach czterdziestych XIX w wieku – pisze Tammy Smulders z Havas LuxHub. Obecnie żyjemy w czasach mediów społecznościowych. Co z tego wynika?